grappigeste familie hier - Reisverslag uit Perth, Australië van Lieke Stroosnijder - WaarBenJij.nu grappigeste familie hier - Reisverslag uit Perth, Australië van Lieke Stroosnijder - WaarBenJij.nu

grappigeste familie hier

Blijf op de hoogte en volg Lieke

09 Maart 2015 | Australië, Perth

Ik dacht dat ik wel even moest wennen aan mijn familie en zij aan mij maar daar was weinig sprake van!
de jongens zwemmen de helft van de tijd naakt en de moeder praat over dat ze niet kan poepen waar ik bij ben. kortom ik voel me wel erg thuis.

mijn host mum heeft me zelfs gevraagd of ik niet langer wil blijven! en ik ben er wel over na aan het denken maar twijfel ook nog een beetje, gelukkig hoef ik dat pas in juni of juli te beslissen.

de afgelopen weken heb ik erg leuke dingen gedaan.
ik ben met een vriend naar het wild life park geweest en heb hier kangaroes gezien , geaaid en gevoerd. ik heb koala's gezien en geaaid. ook heb ik een wombat gezien. dat zijn de meest komische luie beesten ooit. deze was 30 kilo en zat op schoot bij een park medewerker en je kon haar bijna horen snurken! in het park hadden ze ook veel vogels (iets minder leuk). en ze hebben hier echt een stel mooie vogels. hier in Perth zelf vliegen gewoon honderden kakatoes en nog veel meer vogels die je normaal alleen in de dierentuin ziet.
ook heeft diezelfde vriend laatst een bbq georganiseerd voor allemaal Au Pairs. ze hebben hier bij elk strand een stuk of zes bbq's staan die je gewoon kan gebruiken. er zijn uiteindelijk een stuk of 50 mensen om af gekomen!! erg gezellig dus.

ik heb ook een Australische jongen ontmoet. De eerste Australiër, naast de ouders op school, waar ik contact mee heb! moet nog steeds erg wennen aan hun accent maar het gaat al stukken beter en anders knik ik maar gewoon van ja ;-D haha nee hoor vraag altijd netjes wat die afkorting nou weer betekent.

auto rijden gaat ook steeds beter, ik had laatst wel weer een foutje gemaakt in de parkeer garage. ik reed de auto naar binnen en mijn host dad en kids zaten ook in de auto( mijn host dad kon niet rijden vanwege een dubbele knie operatie die hij heeft gehad). maar ik reed dus rondjes in de garage en op ten duur zegt mijn host dad 'Lieke, je moet nu wel echt links gaan rijden hoor!" Oeps!! haha maarja gewoon door automatisme doe je het soms verkeerd. ik heb gelukkig nog geen ongelukken veroorzaakt dus dat moeten we dan maar als iets goeds zien.

ik ben druk bezig met het plannen van leuke dingen. zo heb ik een meisje ontmoet wat wel met mij mee wil naar exmouth om te gaan zwemmen tussen de walvis haaien, ook ga ik nog een keer met dolfijnenn zwemmen, ik wil nog een paar duiken doen hier en nog veeeel meer mooie plekken bezoeken!

de kindjes waar ik mee werk zijn super leuk. een van de tweeling heeft een dikke talenknobbel en wil dat in hem nederlands leer. dus soms vraagt hij wat is dit in het nederlands en dan vertel ik het hem en Bam hij zegt het gewoon in een keer goed. hij kan nu al : hagelslag, nederlandse spelletjes, nederland, groningen en het liedje van de mosselman uitspreken! het andere ventje probeert het ook maar die heeft toch wat meer moeite met onze klanken. hij spreekt mijn naam ook nog steeds uit als liekah maar is wel een schatje die graag knuffelt.. over namen gesproken ik ben heel benieuwd hoe ze mijn vader en moeders naam hier uitspreken! Loet en Janneke.... hahaha misschien moet ik dat nog maar even met ze oefenen.

ik ben trouwens druk bezig met kaartjes sturen naar mensen dus als je een kaartje wil, moet je even je adres sturen zodat ik kaartjes kan sturen.

Greetz From down Under
XXXXXX


  • 09 Maart 2015 - 16:41

    Geeske:

    Hey lieke, leuk te lezen dat je t zo naar je zin hebt!!
    Ook super dat je goeie klik met gezin hebt!!! En wat heb je al
    Veel gezien & gedaan!!! Echt gaaaaaf!!!
    Lieve groetjes Vd overbuurtjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Dit is mijn profiel en hier ga ik wat verhalen van mijn avontuur op plaatsen, ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 2733

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 26 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: